46145, Heerle

Monumenttype:
Rijksmonument
Monumentnummer:
46145
Monumentnaam:
46145
Plaats:
Heerle

Monumenten.nl maakt u wegwijs in monumentenland

Alles over monumenten onder één dak.
Een monument kopen, onderhouden of verduurzamen? Hier vindt u alle informatie, inspiratie en praktische tips.

Beschrijving

Terrein waarin de overblijfselen van een kasteel. Datering: 13e - 16e eeuw.

Bron: Rijksmonumentenregister

Specificaties

Bron: Rijksmonumentenregister

Eigenschappen

Functies
Functie Hoofdcategorie Subcategorie Functietype Is hoofdfunctie
Archeologie (N) Archeologie (N1) oorspronkelijke functie Ja
Adressen
Straat Getal Achtervoegsel Postcode Plaats Locatie Situatie Is hoofdadres
Heerle Kasteel van Wouw, Kasteelstraat Ja
Percelen
Kadastraal perceel Kadastrale sectie Kadastraal object Appartement Kadastrale gemeente
P 418 Wouw
Bron: Rijksmonumentenregister

Tijdlijn 46145

Voeg een verhaal over dit monument toe aan de tijdlijn

Weet u meer over dit bijzondere monument of heeft u een herinnering over dit monument? Vul de tijdlijn aan. Deel uw verhaal en houd dit monument springlevend.

Andere monumenten in de buurt

  • Rijksmonument

    Waterstraat 4

    Inleiding.

    BOERDERIJ, gebouwd in 1910 in een bouwstijl met elementen van Art-Nouveau en Neo-Renaissance. Het geheel bestaat uit een woonhuis en daaraan vastgebouwde schuur en stal, omgeven door een tuin.

    Omschrijving.

    WikiMedia
  • Rijksmonument

    Schoolstraat 3

    Inleiding.

    SCHOOL gebouwd in 1913-14 naar ontwerp van J. van Groenendaal met kenmerken van de Neo-Renaissance. De langgerekte school ligt ver van de rooilijn, op de hoek van de Schoolstraat met de Doeldreef.

    Omschrijving.

    WikiMedia
  • Rijksmonument

    Schoolstraat 1

    Inleiding.

    ONDERWIJZERSWONING, gebouwd in 1913-14 naar ontwerp van J. van Groenendaal met kenmerken van Neo-Renaissance. De woning staat haaks op Schoolstraat, de zijgevel grenst aan de rooilijn. Tussen school en woning is een afscheiding van een smeedijzeren hek tussen pijlers.

    WikiMedia
Naar boven